چگونه وبلاگمان را ضد فیلتر کنیم!!!!!!!!!!!

همه چیز درباره ی کامپیوتر

همه چیز درباره ی کامپیوتر

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 15
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 473
  • بازدید دیروز : 241
  • ورودی امروز گوگل : 47
  • ورودی گوگل دیروز : 24
  • آي پي امروز : 158
  • آي پي ديروز : 80
  • بازدید هفته : 1396
  • بازدید ماه : 1356
  • بازدید سال : 4229
  • بازدید کلی : 346937
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.21.233.41
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما برای بهتر شدن وبلاگ از چه مطالبی استفاده کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    درباره ما
    همه چیز درباره ی کامپیوتر
    به وبلاگ ما خوش آمدید امیدواریم که خوشتون بیاد
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    چگونه وبلاگمان را ضد فیلتر کنیم!!!!!!!!!!!

    ممکن است شما با خود بیاندیشید که چرا باید برای فعالیت در فضای مجازی، سازمانی تصمیم بگیرد و اصلا چرا باید فیلترینگ وجود داشته باشد؟ به نظر می رسد بخشی از جامعه تقاضای فیلتر شدن سایتهایی که باعث بوجود آمدن آسیبهای اجتماعی می شوند را دارند و این درخواست از آنجا نشات می گیرد که خانواده ها متاسفانه توانایی انجام فیلترینگ و کنترل از درون منزل را  ندارند و همین موضوع باعث می شود که این بار را بر دوش دولت بیاندازند.

    به همین جهت دولت سعی دارد این کار را به صورت جدی پی گیری نماید. از طرفی اگر کار فیلترینگ و پالایش سایتها به دقت و توسط فرد مطلعی انجام نشود کار به جایی می رسد که هم اکنون در آن هستیم، به طوریکه حتی وبسایتها و وبلاگهای ایرانی نیز کابوس فیلتر شدن را هر شب در خواب می بینند، و شاهد این ترس اینکه کلمه فیلتر را به صورتهای مختلفی مثل ف ی ل ت ر یا فیل تر و مانند اینها می نویسند تا نکند یک موقع غول فیلترینگ یقه آنها را نیز بگیرد. یکی از نکاتی که برای شخص بنده همیشه در مورد فیلترینگ عجیب و نامانوس بود فیلترینگ ناگهانی و بدون اخطار بوده است. به نظر بنده فیلتر شدن یک وبلاگ یا سایت برای صاحب آن حکم اعدام شدن را دارد ولی فیلتر شدن ناگهانی و بدون اطلاع همانند ترور، ناجوانمردانه و دردناک است.
    از آنجا که وبلاگ نویسی برای بنده و و بسیاری دیگر تنها یک تفریح نیست و نوعی زندگی/شغل است و از طرفی فیلتر شدن وبنا باعث شد اتفاقاتی بیافتد و در روند این اتفاقات پی گیریهایی از وزارت ارشاد به عمل آمد و متوجه تغیرات بسیار مثبتی در روند فیلترینگ شدم. از جمله اینکه از این پس هویت آنلاین شما ناگهانی فیلتر نخواهد شد و با شما قبل از فیلتر شدن از طرف وزارت ارشاد تماس گرفته می شود و بدین صورت در جهت رفع اشکال می توانید اقدام کنید. در حقیقت ما متوجه این موضوع شدیم که مسئولین سعی دارند تا آنجا که امکان دارد وبلاگ یا سایت ایرانی فیلتر نشود و به این باور هستند که کسانی که در این جامعه مجازی به زبان فارسی فعالیت می کنند، در حال معرفی این زبان به دنیا هستند و این خود کار ارزشمندی است پس باید حمایت شوند.
    این وزارت خانه سعی دارد با استفاده از سامانه ساماندهی که چند سالی است راه اندازی شده واقعا اقدام به ساماندهی کند. سایتهایی که در این سامانه ثبت شده اند کاملا زیر پوشش وزارت ارشاد خواهند بود و در نتیجه همه گونه تعامل با آنها در جهت پیش برد کارشان با انها انجام خواهد شد. یکی از این تعاملات در مورد فیلترینگ است که از جدی ترین معضلات وبلاگ و وبسایتداران است. از دیگر تعاملات می توان به تخصیص بودجه تا تخصیص هاست و صدور مجوزهای خاص نیز اشاره کرد.
    پس اولین قدم برای فیلتر نشدن ثبت در سایت ساماندهی است. ثبت در این سایت به سرعت انجام می شود و در 2 مرحله صورت می پذیرد. در مرحله اول هر شخصی در این سایت با وارد کردن مشخصات شناسنامه ای خود ثبت نام می کند و در مرحله دوم این فرد می تواند در اکانت خود در سایت ساماندهی هر تعداد سایت که را که مالکیت آنها را دارد به نام خود ثبت کند. بدین شکل در صورت بروز هر مشکلی مسئولین می توانند به سرعت با مدیر سایت تماس گرفته و اقدام به رفع مشکل کنند.

     

    باید توجه کنید که اگر سایت شما در این سامانه ثبت نشده باشد در صورتی که مشمول قانون فیلترینگ شوید بدون برقراری تماس با شما فیلتر خواهید شد، چون مسئولین هیچ راهی برای برقراری تماس با شما ندارند و این امکان هم وجود ندارد تا با گشت و گذار در سایت مورد نظر راهی برای برقراری تماس با مدیر آن پیدا کنند.
    اما در مورد سایتهای خارجی وضع کمی دشوارتر و بیرحمانه خواهد بود. این سایتها باید قوانین کشور را رعایت کنند تا فیلتر نشوند. طبق اطلاعات بدست آمده، با این سایتها هم به صورت رسمی تماس برقرار می شود و نکاتی را که باعث فیلتر شدن آنها شده تذکر داده می شود. البته اینکه کاربران ایرانی در فضای سایبر تاثیر گذار هستند نکته ای است که به اثبات رسیده است اما در این بین چقدر سایتهای خارجی حاضر به رعایت قوانین ایران باشند نکته دیگری است. نمونه بارز این موضوع را در مورد گوگل در چین دیده ایم. چین نیز گوگل را از آغاز فعالیت در این کشور ملزم به رعایت قوانین داخلی این کشور کرده بود و گوگل نیز این مسئله را پذیرفته بود، که البته در این چند روز اخیر مشکلات گوگل و کشور چین به حدی بالا گرفت که گوگل تهدید به خروج از بازار چین کرد. البته وضعیت کشور ما با چین متفاوت است از آن جهت که این شرکت آمریکایی است و رسما نمی تواند در ایران فعالیت داشته باشد لذا نمی توان با آن به صورت رسمی وارد مذاکرده شد. از طرفی فیلتر کردن سرویسهایی که به جرات می توان گفت بستر اینترنت را تشکیل می دهند مانند گوگل، جی میل، بینگ، یاهو و ... بسیار مشکل ساز خواهد بود، از آن جهت که امکان ارائه یک سیستم جایگزین وجود ندارد. این موضوع را کاربران جی میل در چند روز گذشته کاملا درک کردند و البته مسئولین هم متوجه این موضوع شدند.
    البته در مورد روش کار مسئولین در مورد سایتهای خارجی هنوز جای بحث وجود دارد و بنده پی گیر خواهم بود (البته اگر عمو فیلتر باف همچنان تعامل پذیر باقی بماند که می ماند انشالله).
    نکته آخر اینکه به نظر بنده جامعه آنلاین مخصوصا وبلاگ نویسان حوزه فن آوری اطلاعات باید تلاش کنند تا راهکارهای معقولی برای مهار آسیب های اجتماعیی که اینترنت با خود همراه دارد ارائه کنند تا جامعه آگاهانه تر و بدون ترس از گرفتار شدن گام در  این حوزه بگذارد. از طرف دیگر مسئولین هم باید این جامعه آنلاین را جدی تر مورد توجه قرار دهند زیرا یکی از پایه های توسعه کشورها همین جامعه آنلاین است.

    منبع:http://www.iclub.ir/samandehi_and_filtering

    .

    .

    .

    نظر یادتون نرهاااااااااا


    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    صفحات جانبی
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز درباره کامپیوتر و آدرس camoutermajazi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    یحیی بلوچ از چابهار - بسیار سایت خوب وجذابی دارید - 1395/7/18
    adnan1 - کاکا من چتا بودم گروه زده بودم الان دیگه نمی دونم چرا بالا نمیاد این کی درست میشه؟
    پاسخ: ب احتمال زیاد سایت چتا بسته شده شما هم اگه واقعا چت روم یا سایت میخوایید بهتره حرفه ای عمل کنید اگه چت روم میخوایید این شماره ی تماس منه تماس بگیرید 09136940239 - 1395/3/23
    رویای شبانه - نایس وب
    پاسخ:این یعنی چی حالا؟ خیلی سازنده بود واقعا نظرتون - 1394/12/7
    سجاد - دست درد نکنه
    پاسخ: خواهش میکنم بازم ب ما سر بزنید - 1393/10/3/camoutermaja
    ƦЄƓƝЄƦ - سلام
    آقا محمد کارت خیلی درست
    مرسی از کارت - 1393/1/13/camoutermaja
    afee - عالییییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییییییییییییییییییی ییییییییییییییییییییی
    پاسخ: قابلی نداشت ♣ - 1392/12/2
    m - jaleb bod - 1392/6/17
    فک کن خواهرتم - محمد نادر وشما عالین بخدا - 1392/6/11
    شایان - وبت عالیه - 1392/6/1
    وحید - خوبه وبت یه سر هم به ما بزن - 1392/6/1
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به همه چیز درباره ی کامپیوتر امتیاز دهید